Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Robuniu

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Robuniu

78-120 Gościno, Robuń 5

Tel: (94) 354-09-35

Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Robuniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sprobun.szkolnastrona.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2015-09-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-09-02.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-05-18.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paweł Pawlak, e-mail: paw.pawlak@interia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 94 35 40 935. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Do budynku szkoły prowadzą cztery wejścia:

- Wejście główne – dla uczniów, rodziców, pracowników, gości, interesantów. Posiada podjazd dla wózków.

- Wejście boczne – dla rodziców, pracowników, gości, interesantów. Nie posiada podjazdu dla wózków.

- Wejście do sali gimnastycznej – dla uczniów, grup sportowych, pracowników. Nie posiada podjazdu dla wózków.

- Wejście gospodarcze – dla pracowników szkoły. Nie posiada podjazdu dla wózków.

Drzwi wejściowe do szkoły są zamknięte. W celu wejścia na teren szkoły należy skorzystać z dzwonka i uzyskać zgodę pracownika szkoły.

Budynek jest jednokondygnacyjny. W szkole są toalety, a jedna z nich jest dostosowana do osoby niepełnosprawnej. Tylko w jednym pomieszczeniu (sala lekcyjna) jest schodek bez podjazdu dla wózków.

W szkole nie ma dostosowań dla potrzeb osób niepełnosprawnych: pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Przed szkołą jest parking ale bez wyznaczonego miejsca dla osoby niepełnosprawnej.

Do budynku szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W szkole nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego.

W kontaktach ze szkołą można skorzystać z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę zainteresowaną w celu ułatwienia porozumienia się z nią i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw.